مديريت ارتباط با مشتري در بانك

جديدترين اخبار و اطلاعات فناوري و رايانه را در اين وبگاه جستجو كنيد.

مديريت ارتباط با مشتري در بانك

۶ بازديد

اگر در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك نياز به كسب اطلاعات داريد اين مقاله كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك توضيحات كافي و لازم را ارائه دهيم. ارتباط با مشتري به همه فرآيندهاي گفته مي شود كه در …

مديريت ارتباط با مشتري در بانك https://maanews.ir/مديريت-ارتباط-با-مشتري-در-بانك/ اخبار ما Sun, 03 Oct 2021 22:42:28 0000 عمومي https://maanews.ir/?p=5795 اگر در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك نياز به كسب اطلاعات داريد اين مقاله كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك توضيحات كافي و لازم را ارائه دهيم. ارتباط با مشتري به همه فرآيندهاي گفته مي شود كه در …

اگر در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك نياز به كسب اطلاعات داريد اين مقاله كمك زيادي به شما خواهد كرد. چرا كه در اين مقاله قصد داريم در خصوص مديريت ارتباط با مشتري در بانك توضيحات كافي و لازم را ارائه دهيم. ارتباط با مشتري به همه فرآيندهاي گفته مي شود كه در سازمان و شركت ها به منظور شناسايي، گسترش، ارائه وحفظ خدمات به مشتريان انجام مي گيرد.

در طول چند دهه گذشته صنعت بانكداري به فكر تغييرات در شيوه عملكرد خود افتاده است كه اين يك تحولي جديد مي باشد كه با ورود در شيوه كسب وكار و كاربرهاي آن تغييرات زيادي حاصل شده است. يكي از تغييرات موجود ايجاد كانال هاي تحويل و سيستم هاي پرداخت است كه شامل دستگاه هاي خود پرداز (جايگزين كردن تحويل داري به ATM)، مراكز تماس در شعب بانك، روند بانك داري اينترنتي و ايجاد كارت هاي اعتباري بجاي فعاليت هاي بانكي به صورت سنتي ميشود و بانك ها به سمت بازار الكترونيكي سوق داد.

بانك ها مراكز مالي و خدماتي هستند كه به صورت مستقيم با افراد در امر ارئه محصول و خدمات مالي در ارتباط اند اما امروزه به دليل رقابت هاي شديد در سازمان ها مجبور به استفاده از استراتژي هاي جديد بوده كه با استفاده از آن بتوان به اين بازار نابرابر رسيد پس در اين روش بايد بررسي هاي لازم در مورد اطلاعات جمع آوري شده، اطلاع از مشتريان وفادار و راضي و اطلاع از اوضاع رقبا به صورت دقيق انجام شود. زيرا نتيجه اين تغيير بزرگ ساير رقبا از كنار ما گذر مي كنند.

 

نمونه مديريت ارتباط با مشتري در بانك

 نمونه قابل توصيف اين موضوع رقابت شديد بانك ها در متعادل سازي نرخ سود سپرده خود است .تغيير در رفتار مشتريان به دليل اين است كه آنها حساسيت زيادي نسبت به پول خود دارند و بايد برنامه ريزي انجام شده توسط مديران بانكي دقيق باشد تا به بانك مورد نظر اعتماد كنند.

مديريت ارتباط با مشتريان در بانك ميتواند با استفاده از فناوري هاي مرتبط، فرايند نظارت دقيق مشتريان، ارزشيابي وضعيت به صورت دقيق و يا حتي ارتباط شخصي با مشتريان سودآور بانك حاصل مي شود. در خصوص نرم افزار CRM مي توانيد مقاله نرم افزار CRM چيست را مطالعه نماييد و اطلاعات دقيق تري از اين موضوع بدست آوريد.

اهميت شديد CRM در بانك ها

براي رشد و پيشرفت و رقابت موجود در هر فعاليت امروزي ،بسياري از كسب كار ها نياز شديد به مديريت ارتباط با مشتري دارند پس براي رسيدن به بهترين رده خود،سازمان ها ايجاد  تغييرات جديد در فعاليت خود و راه حال هاي اساسي امري لازم مي دانند كه انجام صحيح راهكار هاي گفته شده در حفظ مشتريان فعلي و جذب مشتريان جديد موثر مي باشد.

طبق تحقيقات جمع آوري شده از محققان نشان داده مسي شود كه بانك هايي كه به موضوع مديريت ارتباط با مشتري و رفع نياز هاي آنها توجه مي كنند نسب به بانك هايي به اين موضوع بي توجه بوده اند ۲ برابر موفق بوده اند.

علاوه برآن طبق بررسي هاي باب و دي اسميت مشترياني كه از ارائه خدمات بانك خود راضي هستند در معرفي و تبليغ بانك مورد نظر به ۳ تا ۵ نفرديگر  اطلاع رساني مي كنند ولي زماني كه مشتري احساس رضايت نكند مشكل ايجاد شده را با پانزده تا بيست نفر منتقل مي كند پس مورد توجه قرار دادن نظرات و نياز هاي  مشتريان بسيار در بازاريابي موثر و سبب موفقيت هرچه بيشتر مي شود. در اين رابطه مي توانيد مقاله نرم افزار بازاريابي را نيز مطالعه نماييد.

اهداف اصلي در اجرايي شدن مديريت ارتباط با مشتري در بانك ها

۱.افزايش رضايتمندي مشتريان تلاش براي وفاداري مشتريان

۲.جذب كردن مشتريان جديد با استفاده از تجربه هاي مفيد از مشتريان قبلي

۳.توجه به علايق و توقعات مشتريان به منظور سهولت در كار و بهينه سازي

۴.ارتقا درآمد ايجاد شده از محل كارمزد ارائه خدمات

۵.جستجوي ارزش هاي اصلي هر بخش مرتبط با مشتريان

۶.تلاش براي هرچه بهتر شدن ارتباط با مشتريان و تقسيم بخش هاي مختلف كار

۷.توجه علايق مشتري و ارائه كار به شكل مورد پسند آنها براي دريافت اطلاعات

۸. بهينه كردن كانال هاي خدمت رساني به مشتريان

۹. استفاده از ارتباطات با مشتريان به منظور افزايش درآمد و خدمات بهتر

مزاياي مديريت ارتباط با مشتري براي بانك ها

بايد توجه داشت كه مديريت ارتباط با مشتريان مي تواند جوانب مثبت زيادي براي بانك ها داشته باشد كه در ادامه  بعضي اين مزيت ها به شرح زير است:

۱.بايد اين موضوع را قبول كرد كه مهمترين سرمايه ي هر بانك مشتريان آن هستند پس با توجه به اين موضوع حفظ مشتريان فعلي و ايجاد رغبت افراد جديد براي مراجعه به بانك ها در بقاي اين كسب و كار بسيار موثر خواهد بود.

۲.از سوي ديگر با وارد شدن فناوري هاي اطلاعاتي در كنار مديريت ارتباط با مشتريان ،پيش زمينه اي ايجاد مي شود تا بانك موردنظر به  يك بانك هوشمند و فناوري محورتبديل شود و با تكيه بر فناوري ها و نرم افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري در هزينه هاي ايجاد شده در پردازش اطلاعات صرفه جويي شود و تعاملات با مشتري در كمترين زمان و با سرعت بيشتر انجام پذيرد ودر نهايت سبب افزايش توان رقابتي بانك در اوضاع پرتلاطم امروزي مي كند.

۳.از ديگر حسن هاي مديريت ارتباط با مشتري، توانايي طبقه بندي مشتريان براساس روش ها و معيارهاي بانك است كه با جمع آوري اطلاعات كامل مشتريان  در يك منبع داده مي تواند عملي مي شود و ميتواند در رسيدن به هدف مهم مديريت ارتباط با مشتري كمك كند.

توضيح اين كه شركت ها براي بالابردن ارزش سرمايه و دارايي. سهامداران و ذينفعان  ايجاد مي شود ، بنابراين پاك كردن مشترياني كه سودآور نيستند  مي تواند منجربه افزايش سود و جلوگيري از هزينه هاي اضافي در بانك ها شود، مگر اينكه ملاحظاتي در مورد بعضي از. مشتريان صورت گيرد.

در نهايت و با يك نگرش كلي ميتوان به اين نتيجه رسيد كه تعاملات انساني همراه با ادب و احترام كامل به مشتريان، ايجاد يك مكان مناسب، زيبا و داراي امكانات و فناوري هاي مورد نياز و مطلوب در محيط شعبه ها براي مشتري، توجه به انتظارات مشتريان و درك متقابل ،تلاش براي رسيدن به فعاليت مورد نظر مشتري و ايجاد رضايت حاصل از برآوررده كردن خواسته او، اهميت به كيفيت خدمات رساني و ارتقا دادن سطح آن در گذر زمان، توجه به مشتريان ثابت در جهت جذب مشتريان جديد از طريق آن ها و.. باعث شده تا بانك علاوه بر رضايت مشتريان خود، سطح تعهد و وفاداري خود را به بانك افزايش دهد و افزون بر دريافت منافع بيشتر، در ميدان رقابت هاي امروزي مي توان حضوري فعال و با موفقيت بيشتر داشت.

در صورت نياز براي دريافت راهنمايي جهت استقرار نرم افزار CRM و پياده سازي مديريت ارتباط با مشتري سوالي داريد مي توانيد با كارشناسان ركاما در تماس باشيد. همچنين مي توانيد آموزش هاي رايگان CRM را مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.